Villangó-Török Ivett, múzeumpedagógus, múzeumpedagógiai csoportvezető
Néprajzos muzeológusként erősítem a múzeumpedagógai csoportot. Ebből adódóan a néprajzos szemléletet részesítem előnyben a foglalkozásasaim során. Mindenki számára érdekes kérdés a ,,hogyan éltek elődeink?”. Legyen az illető egyszerű földműves, gróf vagy a császári család tagja. Máshogy éltek, mint mi és ez a fajta másság érdekes, bámulatos, megbotránkoztató, elgondolkodtató, tanulságos, de mindenképpen kizökkentő. Nagyon fontos számomra a kutatás, hogy hitelesen tudjak mesélni mindazokról az eseményekről, emberekről, akik a gödöllői kastély falai között és környékén éltek. Háromgyerekes édesanyaként a gyermekkel érkező családok kényelme, élményekben gazdag látogatása kiemelten fontos számomra.
Lénárd Anna Alina, múzeumpedagógus
Művészettörténészként a kiállítási terekben lévő műalkotások és művek megismertetése, történetbe kapcsolása fontos számomra. A különböző korosztályoknak megfelelően az értékek felismerésének fontosságát megvilágítani, hogy miért fontos megőrizni, bemutatni és továbbadni a műalkotásokat, műtárgyakat és a hozzájuk kapcsolódó történeteket, személyeket.Segíteni, hogy megélhessék a múlt és a jelen közötti párhuzamot, mindezt az érzékszerveik bevonásával, az ismereteik még jobb elmélyedését segítve. Szinte észrevétlenül, játékos módon tanulva. Háromgyermekes édesanyaként a célom, hogyaz idelátogatók egy olyan élményt szerezzenek, ami különleges, személyes, és ami miatt szívesen, máskor is örömmel mennek múzeumba.Legalább egy ismeretet vagy tapasztalatot vigyenek haza, ami a saját életükbe is beépíthető.
Papházi-Lovas Orsolya, múzeumpedagógus
Középiskolai magyartanár és művészettörténész énem számára a személyesség és játékosság fogalma fedi le leginkább azt, amit múzeumpedagógusként is megélhetek. Személyes tapasztalatokon keresztül játékosan együttműködve felfedezni, hogy mennyi tanulság és érték rejlik a múlt tárgyaiban, életútjaiban számunkra is. Kíváncsian és nyitottan, más nézőpontokból megfigyelni egy-egy történelmi személyt, kibontani egy témát, közelebb hozni a saját életünk történéseihez a réginek elkönyvelt dolgokat. Az életmód, a képző-, ipar- és építőművészet, illetve a Grassalkovich-korszak áll hozzám igazán közel, illetve nagy öröm számomra, hogy a kézműveskedésben is megélhetem a kreativitást.
Demeter-Guba Erzsébet, múzeumpedagógus
Óvodapedagógusi végzettséggel és művészettörténeti tanulmányok után a múzeumpedagógiai munkámban megélhetem, hogy a pedagógusi énem és a művészet iránti érdeklődésemet össze tudom kapcsolni.
Múzeumpedagógusként a közös felfedezést az egymáshoz, valamint a múlthoz kapcsolódást tartom fontosnak egy múzeumpedagógiai program során. Szeretem a rácsodálkozó pillanatokat, párbeszédeket, kérdéseket, ahogy a programon résztvevőkkel közösen merülünk el egy-egy korszakban, történelmi személy életében. Leginkább az életmóddal kapcsolatos témák állnak közel hozzám, és azok a programok, ahol a játékot is be lehet emelni, ezzel is egy közvetlen hidat alkotva a jelen és a múlt között. A kastély barokk időszakát, különösen a Barokk Színházban zajló programokat, valamint ezek mellett Erzsébet királyné időszakát kedvelem a kastély korszakai közül.
A szentendrei Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ Pest megyei múzeumi koordinátoraként fontos számomra, hogy más múzeumokkal is jó kapcsolatot ápoljon az intézmény, meghatározó számomra az egymástól való tanulás, a hálózatosodás és a folyamatos szakmai fejlődés.
Kádár-Bozsik Anett, múzeumpedagógus (jelenleg szülési szabadságon)
Kapcsolat a múzeumpedagógiai csoporthoz: itt